מערכת לניהול אירועי ביטחון ומערכי אבטחה

מערכת לניהול אירועי ביטחון ומערכי אבטחה

SysAid משמשת ארגונים מובילים ברחבי העולם כמערכת לניהול שירותי IT (ITSM) ולניהול שירותים ארגוניים (ESM). בנוסף לכך, SysAid מתפקדת גם כמערכת רבת-עוצמיה לניהול אירועים (IMS) וניהול משברים (CMS). המערכת מאפשרת למחלקות וארגוני ביטחון פנים ולארגונים ממשלתיים לנהל בצורה יעילה מגוון רחב של פעולות ותהליכים בתחום אבטחת מבנים וביטחון הפנים.

ניהול אירועים ביטחוניים – סקירה כללית

SysAid incident managment system

פתרונות IMS ו-CMS של קונסיסט ו-SysAid משנים את הדרך שבה מחלקות ביטחון וארגוני ביטחון פנים מנהלים מערכי ביטחון ותקריות ביטחוניות. הם מסייעים להם להשיג תמונת מצב (Situational Awareness) מלאה לאזור העניין (AOI) וממקסמים את יכולות השליטה והבקרה (C2). הפתרונות כוללים מגוון רחב של כלים מתקדמים לניהול תקריות , המאפשרים לארגונים לשפר באופן משמעותי הן את היעילות והן את האפקטיביות של פעולותיהם בתחום אבטחת מתקנים וביטחון הפנים.

פתרונות ה-IMS וה-CMS של קונסיסט מאפשרים לארגונים וסוכנויות לתעד, לעבד, לנהל ולדווח על אירועי משבר ותקריות ביטחוניות, בין אם ברמה הלאומית בקנה מידה רחב ובין אם ברמה המקומית, עם פונקציות כמו:

Consist’s IMS and CMS solutions’ main benefits

תהליך ניהול התקריות

זיהוי ותיעוד של תקריות או אירועי משבר

הזיהוי והתיעוד הראשוניים יכולים להגיע ממגוון רחב של ארגוני ביטחון, סוכנויות איסוף מידע, יחידות שטח, אנשי צוות ואזרחים. המערכת מסוגלת לתמוך בצורה יעילה בכל תהליך זה.

מקורות איסוף מידע מגוונים יכולים לכלול :

טלפון ופנייה ישירה (Walk-up)

מקורות האיסוף יכולים להתקשר או להגיע פיזית ולשוחח עם גורם בניהול התקריות, שמסוגל לסייע להם לדווח על אירוע, חשוד או כל סוג של תקרית ביטחונית.

דוא"ל ומקורות חברתיים

מקורות האיסוף יכולים לדווח על בעיות באמצעות דוא"ל או מגוון ערוצי מדיה חברתית, עם טריגרים אוטומטיים לפתיחת קריאות.

מיפוי תקריות

פתרונות ה- IMS ו-CMS של קונסיסט ממפים כל תקרית חיה ואירוע משברי, ומאפשרים לקציני ביטחון לזהות אירועים מתפתחים, איומים ומגמות אבטחה. המערכת כוללת מסכי BI צבעוניים שמציגים את המידע בצורה חזותית מרשימה, המציגה את מפת האירועים בצורה ברורה ונגישה.

sysaid incident mapping

רישום הבעיה ומעקב התקדמות

לאחר זיהוי תקרית, מערכת ה-IMS רושמת אותה בצורה מסודרת לפי סעיפים כמו קטגוריות, דחיפות והשפעה.

ניהול כרטיס האירוע/תקרית

פתרונות IMS ו-CMS של קונסיסט ופלטפורמת SysAid, מאפשרים למנהלי ביטחון לצרף כל מידע, נתונים ומסמכים לכרטיס האירוע הרלוונטי, ולעקוב אחרי התקדמות התהליכים הקשורים לאותו אירוע.

פתרון כרטיס האירוע

לאחר שהאירוע נפתר, המערכות יכולות לעדכן את מאגר הידע של הארגון לצורך הפניות עתידיות.

טפסים דינמיים לאירועים

הפתרונות מאפשרים למשתמשים ליצור טפסים שונים המתאימים לסוגי קריאות ואירועים שונים. כל אירוע יכול להיות מקושר לטופס מתאים, שמוטען אוטומטית במהלך הגשת הכרטיס. מנהלי מערכת IMS ומשתמשים יכולים גם לבחור את הטופס הרצוי מתוך רשימה.

מערכות IMS ו-CMS מאפשרות להבטיח ששיטות סטנדרטיות יישומו לתגובה יעילה, ניתוח, תיעוד, ניהול שוטף ודיווח על אירוע ביטחוני.

הפתרונות מסייעים להגדיל את נראות ותקשורת התקריות לכל הגורמים הרלוונטיים שצריכים להיות מעורבים – צוותי תגובה ראשוניים, גופים צבאיים וביטחוניים, פקידים ממשלתיים ועוד.

מערכות IMS ו-CMS מתאימות את פעילויות ניהול תקריות ביטחוניות וניהול משברים ואת העדיפויות שלהן בהתאם לנהלים הטובים ביותר בביטחון פנים.

טיימרים דינמיים

באמצעות תכונה זו, ניתן להגדיר טיימרים על-מנת למדוד את הזמן שקריאות נמצאות במצבים שונים. לאחר מכן, ניתן להגדיר או לשנות את SLA (הסכמות רמות השירות) וכללי ההסלמה בהתאם לביצועים בשטח. הטיימרים המובנים בפתרון זה הם: זמן לתגובה וזמן לפתרון.

דוא"ל לכרטיס אירוע

המערכת של קונסיסט ל-IMS ו-CMS משתלבת עם מערכת הדוא"ל של הארגון, ומאפשרת לשלוח כרטיסים באמצעות דוא"ל לכתובת אחת או יותר. חשבונות הדוא"ל הנכנסים מנוטרים על ידי המערכת, וההודעות החדשות מומרות אוטומטית לכרטיס אירוע (כולל קבצים מצורפים – תמונות, מסמכים, וכו'). דוא"ל נכנס הקשור לכרטיסים קיימים נוסף אוטומטית למקטע ההודעות הפנימיות של הכרטיס הרלוונטי.

ממשק משתמש שניתן להתאמה אישית מלאה

המערכת יכולה להיות מותאמת אישית באופן מלא לפי העדפות המשתמש: הדפסות, התראות, שאלות נפוצות (FAQs), ופריטי מאגר ידע יכולים להיות מותאמים לצרכים המדויקים של הארגון.

כללי ניתוב

IMS ו-CMS יכולים להקצות אוטומטית כרטיסי תקרית ל- agent ו/או למחלקה המתאימה ביותר או שנקבעה מראש, בהתאם למאפייני האירוע. לדוגמה, אם האירוע הביטחוני או אירוע המשבר הם בתחום אחריותה של מחלקה מסוימת, המערכת תקצה את הכרטיס אוטומטית לפי פונקציית הביטחון של המשתמש המבקש או סוג הבעיה.

דוחות

הפקת דוחות על כל פעילות תקרית בביטחון פנים וביצועים, כולל זמן תגובה, מספר פעולות שבוצעו, מספר יחידות ואנשים מעורבים ועוד.

מנהלים יכולים גם להגדיר את הדוחות כדי להתמקד בנתונים שמעניינים אותם ביותר.

היתרונות הנוספים של פתרונות IMS ו-CMS של קונסיסט

  • קלות שימוש ואינטואיטיבי: מאוד קל ללמוד את המערכת ולהשתמש בה.
  • פיצ'רים מותאמים לסביבת עבודה דיגיטלית: המערכת משלבת תכונות דיגיטליות כגון צ'אט און-ליין ושירות עצמי.
  • עקביות: המערכות מספקות ממשק משתמש אחיד וקל ללמידה בכל פונקציה ויכולת שלהן
  • :התאמה לנהלי עבודה מיטביים
    פתרונות IMS ו-CMS של Consist יתאימו, יקלו ויתמכו בהרחבת תהליכי האבטחה שלך בהתאם למסגרת הנהלים המיטביים הפופולרית ביותר בביטחון פנים.

לפרטים נוספים אודות יכולות ניהול התקריות שלנו, אנא השאירו את פרטיכם.