11503

המלצות למנהלים

דברים שכדאי לדעת כדי להיות מנהיג טוב יותר

מאת: משה אטיה

יש אנשים הסבורים כי אנשים מסויימים נולדו מנהיגים, אחרים חושבים שזה משהו שניתן ללמוד. לא משנה מהי עמדתכם בנושא – מה שבטוח הוא שתמיד ניתן לשפר את יכולות המנהיגות שלכם.

במאמר זה אפרט קצת על הדברים שצריכים להיות בראש הרשימה שלכם בתור מנהלי ITSM.

אפרט כאן חמישה טיפים ואת החמישה הנוספים, אפרסם בפעם הבאה (ארוך מדי למאמר אחד).


  • אנשים קודמים לכל

    – רוב האנשים מחפשים הכרה והערכה לעבודתם וצוות עם אנרגיות חיוביות שישררו בו. בדינמיקה העסקית של היום, שבה אנו מופקדים על המון תחומי פעילות, מתרוצצים מפגישה לפגישה ומקדמים הזדמנויות עסקיות – חשוב לזכור שיחסי אנוש טובים ובריאים קודמים לכל.

    שמשו דוגמא, קבעו את הטון והגדירו נהלי עבודה כך שהצוות שלכם ירצה לחקות אתכם. קבעו כללי התנהגות, תאמו ציפיות והסבירו אילו פעולות לא יתקבלו בברכה. הדרך הנכונה ביותר לעודד התנהגות רצויה היא להדגים כזאת בעצמכם. שתפו את הקרדיט לפרוייקטים מוצלחים עם הצוות שלכם. אם עשיתם טעות, תודו בה והתנצלו בעת הצורך. פעולות כאלה מראות את הצד האנושי שבכם ויעזרו לכם להשיג את כבודם של העובדים והלקוחות כאחד.

    כאשר אתם מודים בטעויות – העובדים שלכם ירגישו בטוחים להודות בטעויות שלהם גם וזאת במקום לשחק ב"משחקי אשמה". טיפ חשוב נוסף באותו הקשר – שימרו על קשר עין עם העבודים והלקוחות. התנתקו מהנייד ומהמיילים ותנו עדיפות לאדם הנמצא מולכם.

  • בניית התרבות הארגונית

    – בנו מערכת יחסים טובה עם העובדים במחלקות השונות בארגון. יחסים טובים עם מחלקת משאבי האנוש למשל, יציירו לכם תמונה ברורה בדבר מגמות עתידיות בחברה וההשפעות הכלליות על הארגון כולו. יחסים טובים עם ראשי צוותים שונים בארגון יתרמו להפרייה הדדית ולזרימת מידע חופשית בין כולם.
  • מספיק תפוח רקוב אחד כדי לקלקל את כל השאר – כפי שאתם דואגים לבנות בקפידה את תהליכי ה-ITSM – דאגו גם שהצוות שלכם ייצג אתכם כראוי. היו בררנים עם האנשים המבקשים להצטרף לצוות שלכם. וודאו שיש להם את הידע, המיומנויות והרצון לסייע ולהביא את הצוות לשיפור והתייעלות תמידית.

  • דיבורים לחוד ומעשים לחוד

    – אמנם חשוב מאוד שתהיה לכם אסטרטגיית פעולה, אג'נדה וחזון – אך לא פחות חשוב ואולי אף יותר – לנקוט בפעולות שיקדמו אתכם לעבר המטרות. עשו משהו שיקדם אתכם כל פעם צעד אחד קדימה. זה לא חייב להיות משהו גרנדיוזי אבל "משהו" חייב לקרות. נסו לארגן כמה שיותר פגישות, צרו לעצמכם לידים והזדמנויות עסקיות, הרימו טלפונים וצרו באז. העיקר לא לשבת בחיבוק ידיים ולקוות ולהתפלל שהדברים יקרו מעצמם.

  • הדרך להצלחה רצופה מכשולים

    – כמעט כל יום מתפרסם פוסט שאומר: "מחפש המלצות לכלי ITSM"… לשם כך עליכם לגייס יועץ מכירות שיהיה רגיש לצרכי הלקוחות. זכרו שהלקוחות זקוקים לו בכדי להדריך ולעזור להם באזורים בהם רמת הידע והניסיון שלהם הוא נמוך. הם מצפים לבואו של היועץ, מצפים ממנו להכין שיעורי בית מבעוד מועד על החברה, התרבות הארגונית שלה, לקיים פגישת אפיון ותיאום ציפיות ולגרום להם להצליח בזמן הקצר ביותר ובעלות הנמוכה ביותר. היועץ והלקוח אמורים לעבוד יד ביד לשם השגת התוצאות הרצויות, עליו להיות זמין והכי חשוב מקצועי ואמין, אחד כזה שהלקוח ירגיש בנוח לפנות אליו ללא היסוס.

כלי ITSM חדשני הוא דבר נפלא שעוזר לקדם תהליכים ומסייע לחברה לענות על צרכי הלקוחות באופן המהיר והיעיל ביותר. עם זאת, לא משנה כמה כסף תוציאו – אם אנשים מצפים מהכלי לעשות דברים שהוא לא אמור לבצע, לא תוכלו להתקדם לשום מקום.

במאמר הבא אפרט חמישה דברים נוספים שיסבירו יותר עליכם כאינדיוידואלים ולא כמנהיגים של קבוצה. למה המסע שלכם הוא ייחודי, ועליכם להיות עצמכם ולמה לעולם אל תפסיקו ללמוד.


לקוח מאתר JOKOPOST

, פורסם בתאריך 26/7/18

דילוג לתוכן