ראיון עם ירמי בנג'ו מנמ"ר שלמה חברה לביטוח

ירמי בנג'ו שלמה חברה לביטוח: "סוכנים מעדיפים לעבוד איתנו בזכות הטכנולוגיה"

במסגרת עבודתי בפרויקט 'גאווה ישראלית', פרויקט שמעודד שימוש בטכנולוגיה, כאמצעי לעודד יעילות והתחרותיות במשק הישראלי, חיפשתי מרואיין מעולם הביטוח. הוצע לי להיפגש עם ירמי בנג'ו, מנהל מערכת הידע של "שלמה חברה לביטוח", כדוגמא למי שמשתמש בטכנולוגיות מידע, על מנת לייעל את המענה שניתן לסוכנים ולמבוטחים.

כיצד משתמשת שלמה ביטוח בטכנולוגיה על מנת ליצור יתרון תחרותי מול חברות ביטוח גדולות יותר?

מערכות מידע טובות, מאפשרות לעובדי החברה לתת שירות יעיל וממוקד לסוכנים, למשל בסילוק תביעות מהיר ויעיל. מה שמאפשר לסוכנים לתת שיות טוב ומהיר ללקוח. זה יוצר עדיפות בקרב הסוכנים, להעדיף אותנו על פני חברות אחרות, גדולות יותר ולכן מהווה את אחד היתרונות התחרותיים שיש לנו בשוק.

מערכות המחשב ויחידת ה IT הם המנוע האמיתי של צמיחה עסקית בחברת ביטוח. חברת ביטוח אלמנטרי, כמו שלמה, פועלת בשוק תחרותי ובמרווחים צרים. ככל שמערך כח האדם מצומצם, כך חשובה יותר היכולת של מערכות המידע לתת מענה טוב ויעיל לתהליכים העסקיים.

איך עושים את זה?

אנו עושים שימוש במערכת SysAid, מערכת ישראלית לניהול מערכי IT. באמצעות המערכת מחשבנו את כל התהליכים ואת כל העבודה השוטפת.

אתה יכול לתת דוגמא?

למשל קליטת עובד לאגף מערכות המידע. התהליך מוזנק על ידי מנהלת כח האדם, באמצעות המערכת, נוצר תהליך חדש, היא זאת  שאחראית על התהליך היא מקבלת דיווח אם התהליך נתקע וממתניה לטיפול של מערכות מידע. הקליטה עוברת סבב של גורמים במחלקה, החל מהגדרת המשתמש, יחידת אבטחת המידע, היחידה הארגונית שאחראית על המחשב המרכזי והמערכות הביטוחיות וכן הלאה.

זהו תהליך אחד שמיכנתי דרך מערכת SysAid מתוך הרבה תהליכים. דוגמה נוספת הינה תהליך של פיתוח תוכנה. תהליך כזה עובר משלב הייזום והמסמכים שנלווים אליו, לשלב הפיתוח שמבוצע בהתאמה לדרישות העסקיות, לפתרון הטכנולוגי ולבדיקות הנדרשות. והכל מנוהל בהתאם לחוזר שהוציא הרגולטור על ניהול מערכות מידע בגופים מוסדיים. זהו תהליך שמכוון למקום אחד וכולם יכולים להסתכל עליו.

סיפרת שהכלי העיקרי שאתה עושה בו שימוש הוא מערכת SysAid אתה יכול לספר מדוע בחרת במערכת הזאת? ומה היא נותנת לך?

SysAid היא מערכת שמוכרת בעיקר כמערכת הלפ-דסק, לניהול תקלות, כך שבהתחלה לא הכרתי את שאר היכולות שלה. אם הזמן גיליתי כי ניתן לנהל דרכה את מכלול הסוגיות שעומדות לפני יחידת מחשוב ולא רק את נושא התמיכה. אנו משתמשים במערכת כדי לספק פתרון מקצה לקצה, כך שכל צורכי ה IT יקבלו מענה תחת שירות שולחני אחד.

השגנו חיסכון רב, למשל באמצעות מודול של נהלי החברה, שהוא חשוב ביותר בארגון שנמצא תחת רגולציה הדוקה כשלנו. אנו עושים שימוש במודול שמערכות, במקום לרכוש בנפרד מערכת ייעודית לניהול נהלים.

אתה יכול לספר על תהליך ההטמעה של המערכת?

התהליך בוצע על ידי חברת קונסיסט, הדבר העיקרי בתהליך היה הפתיחות לרצונות שלי והנכונות ללכת יחד איתי ולפתח איתי את המודולים שרציתי. ביחד פיתחנו מודולים שלא היו קיימים במערכת, כולל דברים מאוד מתוחכמים שקיימים רק במערכות גדולות לניהול פרויקטים.

דילוג לתוכן